Nove oznake za gorivo u Evropi
U Srbiji će od 12. oktobra početi da se primenjuje direktiva Evropske unije o novom uniformnom obeležavanju goriva, koja treba da harmonizuje identifikaciju goriva u celoj Evropi, izađe u susret sadašnjim i budućim potrebama evropskog tržišta i obezbedi širi pristup alternativnim gorivima. Distributeri širom Evrope kažu da će verovatno biti potreban izvesni prelazni period i da nove oznake možda neće osvanuti istog dana na svim pumpama.
Etikete različitog oblika sa novim oznakama goriva biće obavezne na benzinskim pumpama i na novim vozilima svih kategorija, koja budu proizvedena od 11. oktobra 2018. godine.
Direktiva 2014/94/EU Evropskog parlamenta i Saveta važiće u svih 28 članica Unije, kao i u Srbiji, Makedoniji, Turskoj, Islandu, Lihtenštajnu, Norveškoj i Švajcarskoj. Velika Britanija bi posle Bregzita trebalo da odluči o primeni direktive.
Pored obavezne jedinstvene etikete standardizovanog formata, na pumpama će moći da budu istaknute i dodatne informacije na nacionalnim jezicima, koje će korisnicima pomoći da pravilno izaberu gorivo.
Etikete će na benzinskim pumpama morati da se nalaze na spremniku za gorivo i na vrhu pištolja za točenje goriva.
Etikete za dizel gorivo ubuduće će biti četvrtastog oblika sa oznakom B7 i B10, u zavisnosti od postotka biogoriva u dizelu, i XTL za sintetička dizel goriva.
Etikete za benzin biće okrugle, sa natpisom E5, E10 ili E85, pri čemu brojevi označavaju postotak bioetanola u mešavini goriva.
Tečni gas koji se koristi kao pogonsko gorivo imaće etiketu u obliku romba i oznake H2 za vodonik, CNG za komprimovani prirodni gas, LPG za tečni naftni gas i LNG za tečni prirodni gas.
Iako bi iz upotrebe trebalo da nestanu stare oznake, gorivo će u osnovi ostati isto pa tako oznake za benzin E5 i E10 odgovaraju dosadašnjim oznakama SP98 i SP95.
Distributeri su, ipak, ukazali da će verovatno biti potreban izvesni prelazni period i da nove oznake možda neće osvanuti istog dana na svim pumpama.
Takođe je i vozačima starijih vozila savetovano da se raspitaju koju količinu biogoriva, u prvom redu etanola, njhov automobil može da podnese.
Izvor: EurActiv